Årsresumé 2011


Året började med några slappa dagar innan Salacupen som var den 5:e. Vi lyckades ta oss till final trots att vi bara spelat oavgjort och en vinst i sudden death. I finalen föll vi med 1-2 mot Ingarö, och kom alltså på en 2:a plats. Någon dag senare så var vi ett gäng som tog oss till sala och kollade när herrarna spelade sin cup, det gick däremot inte lika bra för dom.

Jag fotade lite hockey för första gången med mitt zoom objektiv. Minns att jag blev rätt nöjd med resultatet. På tal om hockey så åkte jag med mamma och pappa upp till leksand och kollade på både en leksands match och en drömstuga.

Blödde näsblod för andra gången i mitt liv haha.. Mitt liv bestod typ av att plugga och träna. Ida fyllde år och vi blev bjudna på fika där hemma. Jag hade redan då handlat upp alla julklappspengar.



 I februari blev det lite mer fotande. Åkte ut till Östa med Catrin, fotade för första gången porträtt med två personer, Pellan och Jennifer. Fotade katten för första gången också typ.

I skolan så började våra nationella prov i svenska och jag var orolig för hur det skulle gå i engelskan och fysiken.  Åkte ut till Mikkan och hade en kul kväll med henne.  Jag var förkyld och mamma fyllde år. Vi fick sportlov, det var fest i folkan. Åkte till Kungsberget.  Kollade på många filmer med jennifer.

Mars.

Beställde nya fotbollskor som jag trodde jag skulle klara mig undan skavsår med men icke! Snön smälte. Vi hade lagdag med massa roliga lekar, hyrde folkan med laget och åt och lekte ännu mer. Slutade med att några av oss hamnade hemma hos Moa framför nån läskig film.

 Var sjuk igeeen. Gjorde nationella i fysik och lägenheten till hemkunskapen. Blev ännu mer sjuk. Saknade mitt blonda hår. Vi åkte till sala och tävlade mot ekeby om 10.000 tyvär så var dom bättre än oss men vi fick med oss 5.000 till vår klass ändå.

Första grusträningen. Catrin fyllde 25. Fotade en träningsmatch mellan Heby och Tärnsjö, där Tärnsjö vann med 4-2.


 

April månad.

Hade match mot sala, en pinsam sådan. Vi var så sjukt dåliga! Fick en boll i ansiktet och blödde näsblod för tredje gången i mitt liv. Dagen efter så vaknade jag av ännu mer näsblod. Hade engelska nationella, spexfoto samma dag och sen fotade jag Vican också. Det kryllade av av blommor på baksidan.  Solade, fick påsklov fick ont i ryggen.  Spelade match mot harbo på grus och förlorade. Var med flickorna från klassen. Åkte till tierp en varm och solig dag och kollade på herrarnas seriepremiär. Mös hos Amanda senare på kvällen. Fick besök av kusinen och hennes två barn. Tog första doppet för 2011. Var ute och gick rätt mycket. Sista april så tog jag och Vican oss en sväng in till stan och sen hem till Ankan och åt och senare vidare mot en kall kväll i våla.


 

Maj.

Adde fyllde år, jag fick reda på att jag hade fått sommarjobb. Hade orienteringsdag i lapphällarna med skolan, det slutade med att jag och Vican sprang vilse hahah. Vallen den 14 maj, väldigt tråkig kväll faktiskt. Jag funderade på allt. Fotade Lovisa. Fixade naglarna hos Korre. Åkte till Stockholm med alla 9:or. Jättevarm och rolig dag.  


Juni.

Var ledare på fotbollskolan, kollade på läderloppet och fotade lite. På kvällen gick jag över till Nattha sen så gick vi alla vidare till hembygdsgården, poknis som slutade lite tokigt. Åkte till Östa och badade, var till söderfors med alla 9:or och badade där också. Fick sommarlov, kollade på spex och grinade massor. Swingfly på vallen dagen efter, blev en rätt okej kväll. Dagen efter vaknade jag av det värsta åskvädret i hela mitt liv, det var hemskt.  

Kollade på Tärnsjö – Harbo, blev en vinst denna gång. Det blev midsommar och vi cyklade ut till Amanda där även våra bröder höll till.  Åkte på kryssning med Jennifer till Visby .


 

Juli.

Vallen ännu en gång, helt okej den gången också. Började jobba också. Mysdag hos Lovisa. Missade våra träningsdagar eftersom jag jobbade, däremot var jag med på internmatchen. Kollade på 24 timmars ute i Älvåsa. Fick ont i knäna. Spelade triangel mot Sala och Heby. Åkte och kollade på herrarnas triangel. Grillade vid hagudden med mina fina vänner. Dagen efter var min sista jobbdag och jag fick migrän.. Åkte hem och sov och allt var bättre när jag vaknade så jag följde med till Stockholm. Vi hade en grymt härlig dag på Grönan och på stan.

 

Augusti.

Pappa fyllde år. Blev bjuden hem till Mikkan på tjejmiddag. Vi åt, lekte och massa annat. Jag skärde upp mina tår på ett glas jag hade tappat. Dagen efter var det Vallen och det var inte skönt att få in grus och skit i mina såriga fötter. Slutade med att vi promenerade mot Tärnsjö medans vi väntade på bussen. Dagen efter så spöregnade det och Catrin och jag åkte till Östa och badade haha.

Jag och mamma åkte till Gysinge och fikade och kollade runt lite där. Cyklade ut till Ingbo och frös. Började skolan, var nervöst. Fick en iPad. Stannade i stan och kollade på bio. Hälsade på i Vålaskola. Slutade blogga i förra bloggen.


 September.

Skolan rullade på och man började få lite vänner där också. September var en tråkig månad, hände knappt något.




Oktober.

Jag började skriva i den här bloggen. Tränade vår sista grästräning. Jag fyllde år, blev sjuk. Var ute och gick rätt mycket med Vickan. Körde bil. Åkte till Emilia och åt tacos med klasskamraterna sen åkte vi till stan och bowla. Var sugen på att färga året blont igen. Årsfest, innan den så var vi nere i hallen och lekte. Haha pinsam kväll.


 

November.

Hade höstlov och åkte till min syster. Vi blev bjudna på mat hos Adde och var där hemma hela kvällen. Åkte hem till henne igen och sov. Dagen efter så åkte jag till honom igen och sprang.

Åkte gokart och åt med laget, sjuuukt kul. Hade fotolektion i stan och fikade med Hannah, Alva och Emilia. Köpte biljetter till Avicii den 2:a mars. Fest i folkan, väldigt kul. Första snön kom. Fick hem min 4s.






 December.

Emilia fyllde år, blev bjuden dit och träffade massa nya människor. 16 december tog farmor sitt sista andetag <3. Fotade G, olle och hennes häst. Julafton, var hem till mormor och morfar ett tag. Nötte oth. Kollade också på jvm. Nyår, började hos Jennifer och sen vidare till våla. Kall kväll/natt!


Kommentarer
Postat av: Rita

Haha Sara va har du för bilder på mig kvinna!! Såg inte ens att de va jag först. :D

2012-01-04 @ 23:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0